Likovne tehnike


Olovka
Dijete najčešće odabire olovku kao izražajni medij kada želi prikazati cjelinu koja se sastoji od sitnih dijelova i detalja, neki niz ili pokret. Olovka nudi širok spektar mogućnosti izražavanja jer se njome mogu postići svijetlije, tamnije, deblje i tanje linije te omogućava preciznost.

Tempera
Tempera je najčešće omiljena likovna tehnika djece predškolske dobi. Već u ranoj dobi djeca vole istraživati njezina svojstva i doživljavaju bogato senzoričko iskustvo prilikom dodirivanja tempere dlanovima ili bosim nogama, naročito ako se pomiješa s pjenastim ili rastresitim materijalima. Kao izražajni medij nudi mogućnosti bojanja ploha od različitih materijala i slikanja linija različitih debljina. Može se nijansirati, miješati i slojevito nanositi. Djeca je odabiru kada žele izraziti neko svoje iskustvo koje su doživjeli svim svojim osjetilima.

Kolaž
Kolaž se može oblikovati trganjem i rezanjem za što su potrebne razvijene vještine preciznosti, zato u izražavanju kolažom češće uživaju djeca nešto starije dobi. Osim kolaž papira može se koristiti i tkanina, izresci iz časopisa i različite fotografije. Djeca ga često koriste za izradu plakata ili kada žele prikazati slojevitost i preklapanje.

Grafičke tehnike
Već u ranoj dobi djeca uživaju u istraživanju mogućnosti koje nudi tehnika pečatnog tiska. Sam likovni proces im je interesantan te s lakoćom dolaze do likovnog uratka kao produkta svojeg stvaralaštva. Tehnike dubokog i visokog tiska, kao i grattage tehnika zahtijevaju nešto složenije motoričke sposobnosti, strpljenje i ustrajnost gdje tek na samom završetku likovnog procesa mogu vidjeti produkt svog rada, te mu se zbog toga posebno vesele.

Pastele
Pastela zbog svog svojstva razmazivosti omogućava djetetu dočaravanje vremenskih fenomena i apstraktnih formi, gdje je potrebno postići dojam mekoće, maglovitosti ili prelijevanja boja. Također se mogu kombinirati različiti elementi linije i plohe.

Glina i plastelin

Raznovrsni neoblikovani i prirodni materijali
Bilo koji materijal može djetetu poslužiti kao izražajni medij kojim će ono materijalizirati svoju ideju, prikazati svoj način razmišljanja i prevesti svoje znanje u neku formu. Raznolikost materijala koji okružuju dijete, a namijenjeni su korištenju prema njegovoj slobodnoj volji, daju mu više mogućnosti za izražavanje te ono često promatrajući svoj uradak ima priliku promišljati te tako steći viši stupanj razumijevanja neke pojave ili fenomena, te ponovo izraziti neka novostečena znanja.